۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۹۳۶۸۷
استاندار قم:

برنامه های قم بدون پیوست فرهنگی نباشد|پیگیری قطار سریع السیر و فرودگاه قم

برنامه های قم بدون پیوست فرهنگی نباشد|پیگیری قطار سریع السیر و فرودگاه قم
استاندار قم رهنمودهای مراجع و بزرگان را سبب پیشرفت در خدمت به قم دانست و برنامه های فرهنگی و عمرانی خود برای اجرا در حرم اهل بیت(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام سرمست استاندار جدید قم در دیدار با مراجع تقلید با تأکید بر این که رهنمودهای مراجع سرلوحه کار استانداری است، گفت: خدمتگزاری در استان قم و در جوار بانوی کرامت توفیقی بزرگ است که امیدواریم با کمک بزرگان بتوانیم موفق باشیم و رضایت مردم حاصل شود.

وی افزود: به مدیران استان تأکید کردیم که رضایت مردم را در دستور کار خود قرار دهند تا دوام و قوام انقلاب اسلامی را در این خطه مقدس دنبال کنیم.

استاندار قم با اشاره به برخی دغدغه های مراجع اظهار داشت: در زمینه آسیب های اجتماعی و مسائل شهر قم برنامه ریزی شده تا در خور جایگاه این شهر مقدس خدمت شود.

وی با اشاره به برنامه های عمرانی قم ادامه داد: برنامه های عمرانی به ویژه در اطراف حرم مطهر در اولویت کاری قرار دارد و مسأله فرودگاه در حال پیگیری است تا اشکال کار بررسی شده و روند احداث آن پیگیری شود؛ همچنین بافت فرسوده شهر قم با توجه به جایگاه قم باید ساماندهی شود.

سرمست از راه اندازی قطار سریع السیر قم به عنوان اولویت عمرانی این استان یادکرد و ابرازداشت: قطار سریع السیر تهران، قم و اصفهان به عنوان اولویت نخست تعریف شده و هفته آتی با تیم کارشناسی جلسه ای با وزیر راه خواهیم داشت تا این موضوع تسریع شود.

وی توجه به فرهنگ را از برنامه های خود عنوان و خاطرنشان کرد: در جلسه معارفه به همه ادارات تأکید کردیم که هیچ طرح و برنامه عمرانی نباید بدون پیوست فرهنگی باشد و مقتضیات شهر قم در تمام برنامه ها باید رعایت شود، ان شاءالله با رهنمودهای مراجع برنامه های عمرانی و فرهنگی قم را متناسب با جایگاه آن پیگیری خواهیم کرد.

همچنین حجت الاسلام داود نمازی مشاور امور روحانیت وزیر کشور با اشاره به اجرای قانون منع بع کارگیری بازنشستگان در وزارت کشور گفت: با توجه به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، وزارت کشور با کارمندان و استانداران بازنشسته خود خداحافظی کرد و 14 نفر از استانداران مشمول این قانون شدند.

وی افزودک وزیر کشور تصمیم گرفتند با توجه به جایگاه قم  فردی از بدنه وزارت کشور و از نیروهایی که سال ها تجربه های مهم کاری داشتند برای این شهر مقدس انتخاب شوند، آقای سرمست سوابق مهمی در استان ها و خود وزارت کشور دارند و با تصمیم وزیر کشور خدمتگزار حرم اهل بیت(ع) شدند./1323/پ202/ق

ارسال نظرات